Toimitusehdot

Päivitys 12.2.2025

Verkkokauppa sivustojen uusi haltija on 10 Online Oy, ly 3517747-1, alkaen 12.2.2025. 

Tilaus-, toimitus- ja sopimusehdot

Voimassa 12.3.2025 alkaen

Tämä sivusto on 10 Online Oy:n hallinnoima verkkokauppa.
Sivustojamme on: www.takkahenki.fi, wwww.vesilahde.fi, www.tynnyrishop.fi, keinushop.fi, www.puffa.fi, www.rottinkishop.fi, www.valaisinshop.fi, www.rottinkishop.fi, www.sisustustaulut.net ja riippumattoshop.fi joista myöhemmin käytetään nimitystä 10 Online.

10 Online Oy:llä ja kaupoilla ei ole erillistä myymälää, myyntinäyttelyä eikä noutopistettä tai palautuspistettä.
Asiakaspalvelu toimii sähköpostitse info@10online.fi tai ilmoitetulla puhelimella. Koska tilaukset tehdään verkkoympäristössä, tarvitsemme tiedot aina sähköpostitse. 

Seuraavat sopimusehdot sisältävät 10 Online ja sen asiakkaiden välisen kaupankäynnin säännöt ja ehdot. Sopimusehtoihin ja niiden noudattamiseen sovelletaan Suomen lakia.

1. Yleiset ehdot

1.1 Myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu aina sivustoilta, poikkeukset hyväksytään ainoastaan 10 Online Oy tilausvahvistuksella, sähköpostilla. Tuotteiden hyväksytty maksaminen tapahtuu luetettavien maksutapojen kautta. Tuotteiden kuljetuksia hoitavat tarvittaessa useat eri kuljetusliikkeet, kuten Posti Oy, Postnord, Kaukokiito ja muut alan toimijat.

1.2. 10 Online pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin verkko-kaupoissaan ja kaupankäynnissä. Muutoksiin sisältyvät muun muassa sopimusehtojen ja niiden osa-alueiden muutokset ja täydennykset, hintamuutokset, malliston muutokset, maksamiseen ja kuljetukseen liittyvät muutokset, 10 Online sisäisten järjestelmien ja sivustoilla liikkumiseen ja asioimiseen liittyvät muutokset. Muutokset ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, jolloin 10 Online on ne sivustoillaan julkaissut.

1.3 Osa tuotteistamme on tehty luonnontuotteista, jolloin yksikään tuote ei voi olla täysin kuvan mukainen, tämä on hyvä tiedostaa tilausta tehdessä. Annamme lisätietoja pyydettäessä.

2. Tilaaminen / Sopimuksen tekeminen

2.1. Tilaaminen tapahtuu 10 Online kauppojen kauppaympäristössä. Tilaaminen tapahtuu aina asiakkaan toimesta  tilaamiseen 10 Onlinen varatuilla kauppasivuilla.
2.2. 10 Online ostamisen yksityiskohtaiset ohjeet ovat esillä ja jatkuvasti asiakkaan saatavilla 10 Online kauppojen sivustoilla. Ostamisen ohjeet ovat sopimusehtojen mukaiset.
2.3. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Sivustojen ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet, niiden pääominaisuudet ja hinnat, maininta valitusta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta hintoineen tai ehtoineen. Tilatakseen tuotteita verkkoympäristössä, asiakkaan tulee tunnistautua käyttäjäksi.
2.4. Tilaaja on aina vastuussa tilaamiensa tuotteiden itse valituista ominaisuuksista, ja velvollinen tarkistamaan ne halutuiksi, ennen tilauksen lähettämistä eteenpäin 10 Online tilaamiseen varatuilta sivuilta tai antamalla tilauksen sähköpostitse tai muulla tavalla.
2.5. Asiakkaan lähetettyä tilauksen, on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin.
Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat, ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa hieman nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.
2.6. 10 Online käsittelemästä ja hyväksytystä tilauksesta lähetetään asiakkaalle tilausvahvistus. Tilausvahvistus saapuu asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen yleensä heti, vähintään vuorokauden kuluessa tilauksen lähettämisestä. Tilausvahvistus sisältää tilauksen numeron, 10 Online Oy yhteystiedot, asiakkaan tiedot, kuljetuksen ja tuotteiden hintatiedot, maksutavat ja ehdot.
2.7. 10 Online on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. 10 Online on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. Maksuehdot

3.1. 10 Onlineverkkokauppasivustot eivät sisällä minkäänlaista omaa maksuliikennettä. 10 Online sivuilla voi ainoastaan tehdä sitovan tilauksen, maksuliikenteestä huolehtii Klarna- tai Visma pankki, jonka maksumoduuli on luotettava ja turvallinen. 
3.2. Maksamisessa on pääosin 2 vaihtoehtoa:
- Klarnan hallinnoimat maksutavat sekä Klarnan tarjoamat yrityksille sopivat maksutavat, mm luottokorttimaksut sekä lasku ja maksu verkkopankista. Lisäksi  poikkeustapauksessa kuluttajille maksu on mahdollista ennakkolaskulla, laskua tarjotaan pääasiassa tarjotaan yrityksille, kunnille sekä kouluille.
3.3. Ennakkolasku lähetetään asiakkaalle asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. 10 Online Oy lähettää ennakkolaskun toimitusaikojen, toimitusehtojen sekä saatavuuden varmistuttua. Ennakkolaskun käsittelyssä on mahdollista, että siihen tulee laskutuslisä.
3.4. Ennakkolaskulla tilatut tuotteet siirtyvät toimitusprosessiin, vasta kun asiakas on maksanut ennakkolaskun.
3.5. Joissain tapauksissa ennakkolasku saatetaan lähettää hyvin pian tilausvahvistuksen jälkeen, kuten:
- Tuotetilauksissa, jotka sisältävät tuotteita, joissa valitaan tuotteen osien väri, tuotteen koko tai muu materiaali.
- Tuotetilauksissa, missä tuotetta modifioidaan tai sitä muokataan asiakkaalle sopivaksi.
3.6. Tuotteet siirtyvät valmistettavaksi tai kuljetettavaksi, kun asiakas on maksanut ennakkolaskun tai tilauksessa on käytetty Klarna pankin tarjoamia maksuvaihtoehtoja.
3.7. Ennakkolaskulla maksetaan ainoastaan tuotteet ja tuotteiden kotiinkuljetus.
3.8. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran, mikä on sopimuksella. Rahti veloitetaan aina ensimmäisen tuotteiden yhteydessä. Tuotteiden toimitusajat ovat sidotut 10 Online sivustoilla tuotteille ilmoitettuihin toimitusaikoihin tai ne erikseen vahvistetaan tilausvahvistuksessa. Tilattaessa useamman tuotteen toimitusaika määräytyy pisimmän toimitusaikatuotteen mukaan.
3.9 Yrityksille maksutavat Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Klarna, joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Klarna verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy. Klarna välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin, ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

4. Hinnat

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistut BIRO:n Internet-sivustoilla
4.2. Hinnat sisältävät voimassa olevaa arvonlisäveroa, 1.9.2024 alkaen 25,5 %.
4.3. Tuotteiden hinnat eivät automaattisesti sisällä kuljetusta. Kuljetuksesta lisätietoja 10 Online sivustoissa ja se vahvistetaan tilausvahvistuksessa.
4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. Toimitus / Kuljetus

5.1. 10 Online on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. BIRO ei kuitenkaan vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin BIRO.fi ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista vastaavista ongelmista. Force Major.
5.2.10 Online on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä, ja viimeistään ennen tuotteessa mainitun toimitusajan päättymistä.
5.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitavat useat luotetut kuljetusliikkeet, pääosin Posti. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen, joko sopien noudon (saapumisilmoitus) tai jakoajankohdan perille.
5.5. Kuluttajakaupan mukaisesti 10 Online on vastuussa tuotteesta, jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.
- On erittäin tärkeää, että tavaran vastaanottaja tarkistaa tavaran ja pakkauksen kunnon sitä vastaanottaessa ja mahdolliset vauriot merkitään ylös rahtikirjaan tai Postin postiosoitelappuun sekä tekee ilmoituksen kuljetusliikkeelle ja siitä ilmoituksesta tiedon 10 Onlinelle.

5.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen ja puhelinnumeron tarkasti. 10 Online ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti, puutteellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa. Osa kuljetusliikkeistä pystyy muuttamaan, mutta perii lisäveloituksen, joka peritään asiakkaalta.
5.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Eri tuotteiden toimitusajat asiakkaalle ovat ilmoitettu tuotetiedoissa tai tilausvahvistuksessa, sitä ennen arvio toimitusajoista löytyy 10 Online kauppojen kuljetukset osiosta tai tuotetiedoissa.
5.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia:
- Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan.
- Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä ja tarvittaessa tehdä ilmoitus kuljetusliikkeelle, esim. Postin oheistus.
Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi 10 Online asiakaspalveluun sähköpostitse info@10online.fi osoitteeseen. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Asian hoitamisen nopeuttaa/edellyttää/auttaa myös mahdolliset kuvat vahingosta/vauriosta.
5.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta 10 Online asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. 10 Online ei vastaa huolimattomasti ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista.
5.10. Mahdollisesta tilauksesta Ahvenanmaalle ja saaristo alueelle, on oltava yhteydessä ennen tilausta. Valitettavasti emme toistaiseksi voi aina toimittaa kaikkia tilauksia Ahvenanmaalle tullauksen ja erilaiseen oikeusmenettelyyn liittyvien syiden vuoksi. Tämä koskee myös mahdollisia arvonlisävero palautuksia, jos tilausta ei ole sovittu erikseen verottomaksi vientimyynniksi, palautusta ei lähdetä tekemään. Lisätietoja saa Verohallinnolta.

Tilausten perus Toimitusehdot:
Kaikkien tuotteiden ja niiden johdannaisten toimitusaika on 1 pv - 10 viikkoa tai mitä tuotteen tuotetiedoissa tai tilausvahvistuksessa on mainittu. Kuitenkaan 100% varastointia onnistumista ei ole olemassa, joten joskus tuotteiden toimitusaika saattaa olla pitempi. Tällöin vahvistamme tilausvahvistuksessa arvioidun pitemmän toimitusajan.

Pidätämme oikeuden toimittaa tuotteet myös nopeammin, kuin ennen mainittu.

Toimituksesta vastaa pääosin suomen Posti tai tunnetut kuljetusliikkeet. Tarvittaessa käytämme tuotteiden osalla sopivinta vaihtoehtoa, johtuen koosta tai kuljetuskustannuksista asiakkaalle päin. Tilausta ja rekisteröintiä tehdessä on erityisen tärkeää ilmoittaa mm. puhelinnumero oikein, voimassa olevana ja niin, että Posti toimittaessa saa yhteyden tilaajaan. Tavaran myyjä, 10 Online, ei vastaa kuluista mitkä johtuu virheellisistä tai puutteellisesti annetuista tiedoista. Kuljetusliikkeet ovat velvoitettuja olemaan yhteydessä tilaajaan ennen toimitusta tai toimittamaan saapumisilmoituksen noudettaessa toimipisteestä, riippuen toimitustavasta.

Kaikki tuotteet on paketoituna tai suojattuna, ja on erityisen tärkeää, että vastaanottaessasi tavaraa tarkastat paketin/lähetyksen kunnon. Jos paketissa/lähetyksessä ilmenee vaurioita, on ne merkittävä kuormakirjaan/posti-osoitekirjaan.

Kuljetusyksiköiden, lavat/häkki/rullakko, toimitusten osalta yksikön purku ja kanto huoneistoon ei sisälly perustoimituksiin. Jos tälle on tarvis, siitä pitää sopia ennen tilausta ja tarkentaa mitä tarvitaan. Kuljetusautoissa on yleensä 1 kuljetusmies, jolloin isojen tuotteiden kanto tai painavien tuotteiden purku ei ole mahdollista. Nämä kuljetetaan siis kuljetusauton välittömään läheisyyteen asiakkaan osoitteessa.

Säilytä pakkaus, pakkaustarvikkeet, käyttöohjeet sekä muu materiaali vähintään lakisääteiset 2 viikkoa.

Jos tilaajalle on toimituksesta jotain erityistä, laittanette tilauksen yhteydessä tietoa, tietoja pyritään noudattamaan jos ne eivät ole ristiriidassa kuljetuksen määritteiden osalta. Jokaisen verkkosivun alaosassa on linkki LISÄTIEDOT osio, josta asiakas saa lisätietoa ja myös TOIMITUKSET lisätieto osio sivuston alalaidassa.

Tilaus järjestelmäämme aiheuttaa toimenpiteitä lähes välittömästi ja näin ollen katsomme, että tilaus on sitova sen saapuessa järjestelmäämme.

6. Henkilötiedot

6.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan 10 Online asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain 10 Online asiakaspalvelukäytössä.
6.2. 10 Online ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää 10 Online poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.
6.3. 10 Online voi tarjota asiakkaalle mahdollisuutta saada tarjouskirjeitä ja muuta mainosmateriaalia sähköpostitse, mutta asiakkaalla on aina oikeus kieltäytyä sähköisestä ja muunlaisesta suoramarkkinoinnista.
6.4. Henkilötietoja ei ole paperisena missään muodossa 10 Online hallussa.


7. Tilauksen peruuttaminen

7.1. Asiakkaalla on oikeus perua tekemänsä tilaus ennen kuin tuotetta on ehditty valmistaa tai toimittaa. Myös ennakkomaksulla vahvistetut tilaukset voi peruuttaa, ennen kuin tuotetta on alettu valmistaa tai toimittaa.
Sopimuksen peruutus tehdään aina sähköpostitse. Näin peruutuksesta jää todiste, sekä se, että peruurus tulee oikeasta osoitteesta. Sähköpostitse peruutusilmoitus tehdään lähettämällä tilausvahvistus lisättynä peruutusmaininnalla tai itse laadittu ilmoitus peruutuksesta osoitteeseen info@10online.fi. Peruutusilmoituksen tulee sisältää tehdyn tilauksen tilausnumero ja asiakkaan yhteystiedot. Ilmoituksen pitää tulla tilauksessa käytetystä sähköpostiosoitteesta.
7.2 10 Online kaupalla on oikeus laskuttaa asiakkaita noutamattomista paketeista, jotka katsotaan myös tilauksen peruutukseksi. Noutamattoman paketin kulu lasketaan toimituskuluista edestakaisin, sekä käsittelykulusta, jota 10 Online mahdollisesti saattaa aiheutua. Noutamatta tai lunastamatta jättäminen ei ole sama kuin kaupan peruutus, vaan ns. sopimusrike.
7.3 Jos sopimus on tehty ohi verkkokaupan ja siinä on 1. osuus, ns. käsiraha, kaupalla on asiakkaan peruessa oikeus peruutusmaksuun,  joka voi olla 1. maksuosuus, yleisesti vähintään 20% kauppasummasta, jonka katsotaan kattavan syntyneet kulut.

8. Palautusoikeus

8.1. Asiakkaalla on lakisääteinen 14 päivän aika kaupan peruutukseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautus ei ole ilmainen, oikein tehdystä palautuksesta veloitetaan palautuskulut, kuten esimerkiksi postikulut.
8.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.
8.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.
8.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys BIRO:n asiakaspalveluun info@10online.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.
8.5. 10 Online ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa asiakaspalveluun ja ilman vaadittuja toimenpiteitä. Tällöin voidaan katsoa toisen osapuolen rikkoneen sopimusehtoja, eikä palautusta katsota hyväksytyksi. 10 Online voi palauttaa tällöin tuotteen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella.
8.6 Peruutus/palautusoikeutta ei ole mikäli, tuote / matto tehdään mittatilaustyönä, tai ei ole varastotuote tai tehdään erikoismitoilla asiakkaalle yksilöllisesti. Mittatilauksien peruutusoikeutta ei ole siitä lähtien, kun tuotteen valmistus - toimitusprosessi on lähtenyt liikkeelle.
8.7 Palautus ei ole kaupoissamme ilmainen.
8.8 Jos asiakas reklamoi tuotteesta tai tuotteen virheestä ja haluaa palauttaa, tällöin kaupalla 10 Online pitää olla mahdollisuus korjata tai saattaa tilaus kuntoon. Jos tämä kuntoon saattaminen ei asiakkaalle käy, tällöin asiakkaalle jää palautuskulut.
8.9 Jos makuuhuoneen tekstiilituote on avattu pakkauksesta, hygieniasyistä sitä ei voida palauttaa, kuten tyynyt, peitot, petauspatjat, patjat ja sängyt tai muut vastaavat tuotteet.

9. Tuotteen Palauttaminen

Kuluttajaviraston Verkkokauppiaan ohjeessa opastetaan seuraavasti:

"Kaupan peruuttaminen tarkoittaa sitä, että tilanne palautetaan sellaiseksi kuin se oli ennen kaupantekoa."

9.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä 10 Online asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.
9.2. Asiakkaan tulee pyydettäessä toimittaa info@10online.fi osoitteeseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot, jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa eli jos suoritus on tehty ennakkomaksulla (ei Klarna).
9.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan (esimerkiksi Postin) palautuskuljetusta varten.
9.4 Poikkeuksena ovat suurikokoiset (ei pakettikoon tuotteet) ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet (yli 32 kg), jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Asiakkaan pitää ottaa talteen palautuskuittaus kuitti, josta ilmenee mm seurantanumero (Posti)
9.5. Tuotteen kokonaissumma vähennettynä palautuskuluilla palautetaan asiakkaan tilille viimeistään 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.
9.5. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tilauksen palautusrahdin maksaa asiakas, kuljetuskuluja ei palauteta.
9.6. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan 10 Online tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. 
9.7  Palautus ei ole kaupoissamme ilmainen.

10. Takuu

10.1. Asiakkaan tulee säilyttää 10 Online lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti/tuloste ennakkolaskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi.
10.2. 10 Online antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden (sähkö ja elektroniikka) eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.
10.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tuotteiden valmistajat, tehtaat ja tavarantoimittajat vastaavat tuotteiden takuutoiminnoista tänä tehtaantakuuaikana.
10.4 Kaikilla tuotteilla on oma ominaishajunsa. Kaikista tuotteista se myös poistuu ajan myötä. Asiakkaan yliherkkyys hajuille ei ole syy takuukäsittelyyn.
10.5 Lähtökohtaisesti tuotteiden maksimi painorajat tuoleilla, kuten riipputuoli tai lepotuoli, on lapsille tarkoitetuilla tuotteilla 40 kg ja aikuisilla 100 kg. Kaikki ylimenevät rasitteet ovat takuun ulkopuolisia ja niistä pitää olla kysytty kattaako takuu esim. yli 120 kg ihmisen rasitteen.

11. Reklamaatiot

11.1. 10 Online  vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen toimitettuna uutena tai tilauksen mukaisena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi kuljetusliikkeelle ja asiakaspalveluun 10 Online kuljetusohjeiden mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
11.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin 10 Online tai tehdastakuun antanut vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta 10 Online asiakaspalveluun info@10online.fi välittömästi sen havaittuaan. 10 Online informoi asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
11.3. 10 Online Oy ei vastaa:
a) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
b) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista, esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä asioissa
c) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen pinnan himmenemisestä käyttöhankauksen takia.
d) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka erillisessä informatiivisessa kuvauksessa on todettu käsitellyksi vanhanaikaisen näköisiksi, valmistettu uunikuivaamattomasta kierrätysmännystä ja joihin on mainittu kuuluvan naulanjälkiä ja halkeamia. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti ja edellä mainitut asiat huomioon ottaen.
e) Pyydämme huomaamaan, että luonnonmateriaaleissa mm kivisissä suihkulähteissä väri kuivana, märkänä ja myöhemmin patinoituneena eroaa mallikuvasta. Lisäksi eroa kuvissa tekee aina kuvattaessa oleva valaistus, kamera asetukset, katsojan tietokoneen kuva-asetukset ja heijastus erot sekä pienet erot yksilöllisten kpl kesken.
d) Välillisistä kuluista mitä tuotteen käyttö aiheuttaa, esim. lattialle, verhoilulle tai muulle tuotteen aiheuttamat tilanteet

12. Muut ehdot ja vastuut

12.1. 10 Online asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Alle 18-vuotiaan on esitettävä holhoojan yhteystiedot ja suostumus alaikäisen asioimiseen kaupoissamme.
12.2. 10 Online ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi myydyn tuotteen osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. 10 Online ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton, vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.
12.3. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan. Tarvittaessa virallista tavarantarkistajaa, kustannukset toimenpiteestä ei kuulu 10 Onlinelle.
12.4. Kaikkia tuotteita on tarkoitus käyttää vain niiden omaa käyttötarkoitusta varten. Eri olosuhteet, rasitukset, lämpötilat, kosteus ja muut muuttuvat seikat on asiakkaan omalla vastuulla.
12.5. Älä käytä rikkinäistä, vaurioitunutta tai virheelliseksi havaittua tuotetta. Tarkista käytön turvallisuus.
12.6. Mitään tuotettamme ei voi jättää lapsille käytettäväksi ilman valvontaa. Tuotteen rikkoutuessa tai edes osittain hajotessa, emme vastaa välillisistä seurauksista.
12.7. Asiakas on velvollinen tutustumaan liitteenä oleviin ohjeisiin. Mainittakoon erityisesti tutustumisvelvollisuus takkojen ja tulipesien varo-ohjeisiin.

10 Online Oy
Martinkyläntie 51
01720 Vantaa
ly 3517747-1
info@10online.fi